نقش موثر طلاب در فضای مجازی
به گزارش خبرگزاری کوثر گلستان، نشست علمی با موضوع “نقش موثر طلاب در فضای مجازی” برگزار شد.
کارشناس ارشد هنر و پژوهش: منویات حضرت آیت الله خامنهای در رابطه با رسانه، تکلیف مسلمانان را معلوم میکند
صالح کاهانی، کارشناس ارشد هنر و پژوهش، با توجه به استفاده دشمنان از تبلیغات بر ضد انقلاب اسلامی بیان کرد: با عنایت بر اینکه بخش اعظمی از جریان انقلاب را تبلیغات بر عهده داشته است، علم عمیق و دقیق در رابطه با هدف و تکنینک های تبلیغ، حضور افراد را در رسانه پایدارتر و فعالتر خواهد کرد.
وی بر اساس منظومه فکری کامل مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: منویات حضرت آیت الله خامنهای(دام عزه) در رابطه با رسانه، تکلیف مسلمانان نسبت به تلاش و حضور موثر در این جبهه و اقدام جهانی آنان را برای تبلیغ اسلام معلوم میکند.
مدرس سواد رسانه، با استناد به سخنان مقام معظم رهبری اذعان کرد: تبلیغ اگر درست باشد به هنر تبدیل میشود و اگر اسلام درست تبلیغ نشود باعثِ غلبه شعار های بی محتوا و بدون پشتوانه فرهنگی و فکری، غلبه بی اعتقادی، نفوذ افکار بیگانه، القا نا امیدی و کج فهمی با شور انقلابی میشود که این خطاها با تبلیغ پر مغز و پر محتوا قابل پیشگیری است.
وی در ادامه با استناد به سخنان شهید آوینی《رسانه تمدن و فرهنگی دارد که باید با ماهیت و اهداف این ابزار آشنا شد و با انگیزه وارد شد》گفت: جهت حضور در فضای مجازی بایسته هایی برای شناخت ابزار، شیوه و انگیزه ورود وجود دارد که باید با آن ها آشنا شد.
کاهانی، استراتژیک فضاهای مجازی بویژه اینستاگرام را در عصر حاضر بر اساس شناخت و تولید محتوا دانست و افزود: سواد کافی در ابعاد یک موضوع، مستدل بودن محتوا، شناخت سلایق و تفکرات مخاطب، زمان شناسی و مسئله شناسی نسبت به ارسال محتوا، حضور روشمند و آکادمی مانند ادبیات انحصاری و استراتژی خاص، رویکرد ابداعی و انحصاری فعال و کنش گرا در تولید محتوا بسیار مهم است.
وی در ادامه رهگیری، بازتاب و انتقال محتوای تولید شده در فضای مجازی را حائز اهمیت دانست و اظهار کرد: هر مناسبت و رویدادی در فضای حقیقی باید یک بازتاب و انعکاس در فضای مجازی داشته باشد که پیوند این دو کمک شایانی به تولید محتوا غنی دارد.
کارشناس ارشد هنر و پژوهش با بیان شیوههای تولید محتوا عنوان کرد: تولید های جذاب، داستانی و روایتگری، مبتکرانه و ابداعی، سریالی، مستمر و پایان باز، ادبیات انحصاری، خلاصه و معجز بودن، علمی و پر محتوا، خاصیت روانی و تاملی بودنِ محتوا در جذب مخاطب اهمیت بسیاری دارد.
وی توجه به قالب های مختلف در تولید محتوا را بسیار با اهمیت دانست و شعر، نثر، دلنوشته، روایتگری و تجربه نگاری، مصاحبه و تحلیلگری، یادداشت نگاری، طنز و حاشیه نویسی از اتفاقات و رویداد، ساخت پوستر، عکس و ایفوگرافی، پادکست و کلیپ را از جمله تکنیک های ارائه تولید محتوا جهت تاثیر بر مخاطب برشمرد.
#خبرنشست
#هفته_کتاب_وکتابخوانی
#فضای_مجازی